یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2


پاسخی برای معمایی که مایکروسافت نمی‌تواند حل کند: rand, con و notepad

 

آیا تابع rand در مایکروسافت ورد یک معما است؟ آیا در ویندوز می‌توان فایلی با نام CON ,PRN, LPT یا NUL ساخت؟ آیا می‌شود یک فایل txt با notepad ساخت که خودبخود متنش تغییر کند؟

  • بر خلاف ادعای شایعه: هیچ یک از این سه مطلب برای مایکروسافت معما نیستند.
    غالب این معماها در راهنمای نرم‌افزارهای مایکروسافت توضیح داده شده است.
    برای شرح درباره اینکه چرا چنین اتفاقاتی می‌افتند (در واقع پاسخ معما) ادامه همین مطلب را بخوانید.

پاسخی برای معمای فایل‌هایی با نام CON در ویندوز

دقیقا همانطور که ویندوز اجازه نمی‌دهد در نام فایل از کاراکترهای \ یا * استفاده شود، همینطور اجازه نمی‌دهد در هیچ پوشه‌ای از کامپیوتر فایلی ساخت که نامش یکی از موارد زیر باشد: (با یا بدون پسوند)
CON, PRN, AUX, CLOCK$, NUL, COM1, COM2, COM3, COM4, COM5, COM6, COM7, COM8, COM9, LPT1, LPT2, LPT3, LPT4, LPT5, LPT6, LPT7, LPT8, LPT9
ریشه این مساله به یکی از قابلیت‌های شناخته شده سیستم عامل داس برمی‌گردد. از آن زمان تا همین ویندوزهای کنونی، این اسامی دارای معانی خاصی برای داس/ویندوز بوده‌اند. به عنوان مثال تایپ کردن دستوری مانند copy a.txt PRN محتویات فایل a.txt را به پرینتر ارسال می‌کند. به همین ترتیب بقیه اسامی نیز در واقع یک دستگاه جانبی یا مجازی را مشخص می‌کنند.  (توضیح راهنمای مایکروسافت)

پاسخی برای معمای rand در برنامه ورد

این مورد نیز از قابلیت‌های برنامه مایکروسافت ورد است که در راهنمای نرم‌افزار توضیح داده شده است. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد جملات متعددی را در یک سند ورد درج کند. این جملات غالبا برای مصارف آزمایشی/نمایشی به کار می‌روند تا فونت و پاراگراف‌بندی تنظیم شده برای یک سند را امتحان نمود. تابع rand دو عدد می‌گیرد که تعداد پاراگراف‌ها و تعداد جمله در هر پاراگراف را مشخص می‌کند.
اگر دقت کنید جملات تولید شده کل حروف انگلیسی را در بردارند.
(شرح در سایت مایکروسافت)

پاسخی برای معمای متون جادویی در notepad

این معما در ویندوز ویستا به بعد کار نمی‌کند: در ویندوزهای XP و 2000، اشکالی در نرم‌افزار notepad وجود داشت که باعث بروز این پدیده می‌شد.
توضیح بیشتر: کامپیوتر می‌تواند متون را به صور مختلفی ذخیره کند که به هر یک از این حالت ها اصطلاحا encoding گفته می‌شود. به عنوان مثال اگر در برنامه notepad از منوی File گزینه Save as را انتخاب کنید، در زیر بخشی که نام فایل را برای ثبت می‌نویسید کادری را خواهید دید که مشخص می‌کند متن با کدام encoding ذخیره شود. مثلا یک فایل حاوی جملات فارسی را نمی‌توان به صورت ANSI ذخیره نمود.
هنگامیکه یک فایل را با notepad باز می‌کنید، نرم افزار تلاش می‌کند encoding فایل را به صورت خودکار حدس بزند. اما این حدس همیشه درست از آب در نمی‌آید و به همین علت متنی متفاوت (و حاوی حروف زبان چینی یا ...) نمایش داده می‌شود.
(شرح در ویکی‌پدیا)
برای حل این مشکل می‌توان فایل را با کمک گزینه File/Save as به فرمت Unicode ذخیره نمود. در این حالت دیگر برنامه هنگام باز کردن فایل دچار اشتباه نخواهد شد.
ّبرخی جملات که چنین مشکلی را ایجاد می‌کنند:
this app can break
bush hid the facts
Bill fed the goats
hhhh hhh hhh hhhhh
و بسیاری جملات مشابه که کلماتشان ترکیب 4-3-3-5 حرفی دارند.

نمونه شایعه:

سه معمايی كه مايكروسافت نمیتواند حل كند!!!
1.هند کشف کرد که هیچ کس نمیتواند فولدری به نام CON را درهیچ قسمتی از کامپیوتر ایجاد کند. این چیزی خیلی عجیب... و باور نکردنی است. در مایکروسافت ، کل تیم نمی توانند پاسخ چنین اتفاقی را بدهند!!
همین حالا امتحان کنید، فولدری به نام CON را نمیتوانید ذخیره کنید.
2. یک فایل txt یا notepad خالی باز کنید (روی Desktop کلیک راست کنید و
text document را انتخاب کنید )،سپس متن Bush hid the facts را تایپ کرده و آنرا ذخیره کنید.پنجره را بسته و دوباره باز کنید.شکلی عجیب خواهید دید!!
3. موضوعی جالب و باور نکردنی که توسط برزیلیها کشف شد.
مایکروسافت ورد را باز کرده و عبارت
(rand (200, 99= را تایپ کرده و دکمه اینتر را بزنید و سپس مشاهده کنید!

Try this:
Open a Word document and type = rand (200,99)
Press Enter and wait 3 seconds...make sure you enter the =
I am told that Microsoft will reward anyone who can explain it.

hey this is really weird!!
open notepad
type "bush hid the facts" without quotation marks
don't press "enter" save the file
close notepad
open the file again
what do you think?

An Indian discovered that nobody can create a FOLDER anywhere on the computer which can be named as "CON".
This is something pretty cool...and unbelievable... At Microsoft the whole Team, including Bill Gates, couldn't answer why this happened!
TRY IT NOW !!
IT WILL NOT CREATE "CON " FOLDER.......instead it will name it as new folder....TRY IT !!!"

 

منابع:

  1. توضیح راهنمای مایکروسافت درباره نام‌های مجاز برای فایل‌ها (انگلیسی)
  2. شرح تابع rand برنامه ورد در سایت مایکروسافت (انگلیسی)
  3. شرح ویکی‌پدیا در مورد مشکل Notepad (انگلیسی)
[ پنج شنبه 17 / 12 / 1391برچسب:, ] [ 19:21 ] [ کاوه حق پناه ]

 

اصلاح یا تعمیر فایل های ویروسی فلش مموری و دیسک های USB

 

 

 بعد از شیوع و رواج ویروس های Autorun که با فلش مموری ها یا مموری ها منتشر می شدند کم کم نسل های بعدی این ویروس ها جهت انتشار در ویندوز های جدید مثل سون که به Autorun.inf ها حساس نبودند مجبور به ارتقا شدند.

     مشکل بسیاری از کاربران اطلاعات و یا پوشه هایی هستند که توسط نرم افزار های آنتی ویروس ، ویروس زدایی شدند ولی فایل های آنها به نوعی غیر قابل بازگشت مخفی شدند .

     و یا مشکلی که برخی با آن مواجه هستند این است که فلش یا مموری آنها ویروسی شده . ویندوز آنها سون است پس بهمحض اتصال فلش ویروس منتقل نمی شود ولی آنها نگران باز کردن برنامه های درون فلش هستند . چرا که ممکن است ویروس را منتشر کند.

راه حل های این مشکلات اینجاست:...

بقیه در ادامه مطلب...

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 25 / 12 / 1391برچسب:, ] [ 9:48 ] [ کاوه حق پناه ]

حذف موس و بوجود آمدن صفحات لمسی 

چیزی تا زمان عرضه رسمی ویندوز ۸ باقی نمانده است، در لابلای اخبار و تحلیل‌هایی که در مورد ویندوز ۸، در جاهای مختلف می‌خوانیم، یکی از کلیدواژه‌هایی که بیش از بقیه تکرار می‌شود، لمسی بودن یا تاچ است.

ما انتظار داریم که با آمدن ویندوز ۸، تحولی را در تولید نمایشگرهای لمسی برای نوت‌بوک‌ها و سیستم‌های دسکتاپ شاهد باشیمu اما یکی از قطعات جانبی کامپیوتر که بی‌گمان بعد از آمدن ویندوز ۸ شاهد همه‌گیر شدن و ارتقای آن خواهیم بود، تاچ پدها خواهند بود.

چندی پیش شرکت HP، خبر از تولید یک کامپیوتری به نام HP Spectre One all-in-one داد که از ماه میلادی آینده وارد بازار خواهد شد، این سیستم یک نمایشگر ۲۳ اینچی با کیفیت نمایش ویدئوهای ۱۰۸۰p دارد، اما این نمایشگر لمسی نیست و در عوض برای اینکه عنصر لمسی را به کاربران خود هدیه کند دارای یک تاچ پد است.

 

بقیه در ادامه مطلب ...


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 11 / 7 / 1391برچسب:حذف موس و بوجود آمدن صفحات لمسی , ] [ 8:39 ] [ کاوه حق پناه ]

 

تمام سریال های ویندوز XP سرویس پک 3

 


Magic serial number for Windows XP
JBC46-Q42FD-PGGMC-KP38Y-6MQD8
 

  برای مشاهده متن کامل به ادامه مطلب رجوع کنید.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 16 / 6 / 1391برچسب:تمام سریال های ویندوز XP سرویس پک 3, ] [ 19:4 ] [ کاوه حق پناه ]

ویندوز 8 هر آنچه را که در کامپیوتر خود نصب می‌کنید به مایکروسافت اطلاع می‌دهد!

  • نویسنده: آرمان والی
 
Windows 8 SmartScreen
Windows 8 SmartScreen
 

به گفته Nadim Kobeissi هکر نرم‌افزار، ویندوز ۸ بسیار خوش ساخت، سریع و توانمند است. اما نکات امنیتی عجیبی هنگام بررسی بسته‌های اطلاعات رد و بدل شده در شبکه، دیده شده است، که نگرانی‌های نه چندان کوچک امنیتی را در ذهن ما ایجاد خواهد نمود. با زومیت همرا باشید تا با جزییات این مسئله و راه‌حل آن آشنا شوید.

بقیه در ادامه مطلب ...

 


ادامه مطلب

مزایا و معایب استفاده از آنتی ویروس های ابری چیست؟

 

استفاده از سرویس های ابری، نظیر سرویس های دریافت و ارسال ایمیل، برنامه های پیام رسان و چت، ویرایش اسناد و تصاویر و فایلهای چند رسانه ای و … به سرعت در حال گسترش است. کاربرد این سرویس ها رفته رفته در حال تبدیل شدن به یک امر بدیهی در دنیای رایانه ها و اینترنت است و استفاده از آنتی ویروس های ابری نیز از این قاعده مستثنی نیست. پس بد نیست نگاهی بیندازیم به مزایا و معایب استفاده از آنتی ویروس های ابری.

cloud-computing

مسلما آنتی ویروس های ابری، همیشه و به صورت بلادرنگ یا real time در حال اجرا در رایانه های ما نخواهند بود و همین امر باعث می شود که به آنها به چشم اصلی ترین برنامه جهت مقابله با ویروس ها، تروجان ها و دیگر برنامه های مخرب نگاه نکنیم. با این وجود آنتی ویروس های ابری دارای مزایای قابل توجهی نیز هستند که از جمله می توان به اسکن سریع رایانه برای شناسایی انواع بدافزارها اشاره کرد اما همان گونه که اشاره شد این دسته از برنامه ها را هرگز نباید به عنوان تنها راه محافظت از رایانه در نظر بگیریم.

آنتی ویروس های ابری چگونه کار می کنند؟

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ سه شنبه 12 / 6 / 1391برچسب:مزایا و معایب استفاده از آنتی ویروس های ابری چیست؟, ] [ 21:55 ] [ کاوه حق پناه ]

 خودتان را برای ارتقاء بزرگ به سیستم عامل جدید مایکروسافت آماده کنید



پس از موفقیت ویندوز 7 و محبوبیت بالای آن در میان کاربران از مدتها پیش منتظر عرضه ویندوز 8 مایکروسافت و شاهکاری دیگر از این شرکت بوده ایم و چندی پیش مایکروسافت رسماً در کنفرانس خود از ویندوز 8 پرده برداری کرد. اگر بخواهیم قابلیت های جدید ویندوز 8 را در یک جمله خلاصه کنیم باید بگوییم که با ویندوزی سریعتر، با پشتیبانی از صفحه های لمسی و تبلت ها و همچنین فروشگاه برنامه مواجه هستیم. با توجه به اینکه ویندوز 8 به سخت افزار قوی تری نسبت به ویندوز 7 نیاز ندارد تقریباً همه می توانیم ویندوز 8 را نیز تجربه کنیم برای اجرای این ویندوز به پردازنده 1 گیگاهرتزی، رم 1 گیگابایتی برای 32 بیتی و 2 گیگابایتی برای 64 بیتی نیاز دارید که معمولاً 80 درصد کاربران امروزی از این امکانات بهره مند هستند. 

بقیه در ادامه مطلب...

 


ادامه مطلب
[ جمعه 12 / 11 / 1390برچسب:وینــدوز 8 , ] [ 11:12 ] [ کاوه حق پناه ]

 

  

 

 

 

 

 

 

 

در این مقاله ابتدا کمی درباره امنیت کامپیوترها و اصول پنهان سازی اطلاعات صحبت می کنیم و آنگاه به جزئیات بیشتری درباره MD5 خواهیم پرداخت.

 

درهم و برهم کردن رمزی و پنهانی

MD5 که مخفف عبارت Message Digest algorithm 5 یا الگوریتم شماره ۵ گوارش پیام است، در سال ۱۹۹۱ توسط یکی از حرفه ای ها و سرآمدان علم رمزنگاری آمریکا، پروفسور رونالد ریوست اختراع گردید و جایگزین استاندارد قدیمی MD4 شد. MD5 نام ساده ای برای نوعی از رمزنگاری و عملیات پنهان سازی است که رونالد از سال ۹۱ آغاز کرد.

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 17 / 10 / 1390برچسب:همه چیز درباره MD5 (الگوریتم گوارش پیام), ] [ 11:32 ] [ کاوه حق پناه ]

کلیدهای میانبر در ویندوز باعث افزایش سرعت و سهولت انجام امور در سیستم عامل می شوند. کاربر می تواند برخی از نیازهای خود را بجای حرکت دادن ماوس و انتخاب چند گزینه به راحتی و با فشاردادن کلیدهای ترکیبی انجام دهد. بسیاری از شما با برخی از کلیدهای میانبر کاربردی آشنا هستید ولی ما در این مقاله قصد داریم کلید های ترکیبی را که کمتر می شناسید به شما معرفی کنیم.

http://salijoon.ws/mail/900823/win7/17c2b3ce4732475c7746c079f65d091b_L.jpg

اگر کاربر مبتدی ویندوز هستید لازم است بدانید که منظور از کلید ویندوز همان دکمه ایی است که در سمت چپ کی برد و بین کلید های Alt و Ctrl قرار دارد که معمولا لوگوی ویندوز برروی آن کشیده شده است.

 


ادامه مطلب
[ شنبه 24 / 8 / 1390برچسب:میانبر های کاربردی ویندوز 7, ] [ 1:17 ] [ کاوه حق پناه ]

لوگوی ویندوز

وجود شرکت مایکروسافت و معروفترین نرم افزار آن یعنی سیستم عامل ویندوز تحول عظیمی در کامپیوترها ایجاد کرد. مایکروسافت که در سال ۱۹۷۵ میلادی توسط آقای Bill Gates و Paul Allen تاسیس شد اولین سیستم عامل خود را با نام MS-DOS با توافقی که با شرکت IBM در سال ۱۹۸۱ کرد بر روی سیستم های خانگی این شرکت نصب و عرضه کرد.


این سیستم عامل میتوانست فاصله های موجود میان سخت افزارها و برنامه های کامپیوتری را از بین ببرد و بسیار تاثیر گذار بود اما بدلیل اینکه کار با آن سخت و درک آن مشکل بود، نیاز به محیط آسان تر و کاربر پسند تری احساس شد که همین موضوع باعث شد که سیستم عامل ویندوز در دستور کار شرکت مایکروسافت قرار گرفت. (MS-DOS مخفف کلمات Microsoft Disk Operating System است)

در اینجا بود که شرکت مایکروسافت در سال ۱۹۸۳ اولین نسخه از ویندوز خود را منتشر کرد.
در زیر تصاویری از ویندوز نسخه ۱ تا آخرین نسخه ویندوز موجود در حال حاضر (Windows 7) را مشاهده می کنید.

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 / 8 / 1390برچسب:از ویندوز ۱ تا ویندوز Seven, ] [ 2:31 ] [ کاوه حق پناه ]

خطای زمان اجرای ۲۱۶ ، یک مشکل معمول ویندوز است که بدلیل ویروس «subseven Trojan Horse » ایجاد می شود. این ویروس دائماً از طریق اینترنت وارد کامپیوتر افراد می شود و سپس مشکلات و خطاهای بزرگی مانند مشکل ۲۷۶ زمان اجرا را ایجاد می کنند. اگر این خطا را مشاهده نمودید، ابتدا باید ویروس را از کامپیوتر پاک نمایید سپس هر مشکلات احتمالی را که ویندوز در مواجهه با ویروس دچار آن شده اصلاح و برطرف نمایید.

از جمله مشکلاتی که در کامپیوترتان مشاهده خواهید کرد این است که کامپیوتر قادر به خواندن یک فایل خاص یا نصب و اجرای یک برنامه نخواهد بود. این مشکل بوسیله ی Trojan Horse کامپیوترتان بوجود می آید و قسمتهایی از نرم افزار لازم برای اجرا را پاک کرده یا در آن اختلال ایجاد می کند. خطاها اغلب به این شکل نمایش داده می شوند:


Runtime Error 216 at
اولین گام برای برطرف کردن این مشکل این است که سیستم خود را از هرگونه ویروس پنهانی پاک نمایید. می توانید این کار را بوسیله ی دانلود یک برنامه « Anti -Malware » به نام «Malware Bytes» انجام دهید. این برنامه قادر است هر گونه فایل یا برنامه کاربردی آلوده را از PC شما پاک کند. بعد از آن باید یک برنامه ی "Anti – Spyware" به نام Xoft spy را دانلود کرده تا تمام آلودگی های مخفی را که ویروس موجب شده pc شما خطا نشان دهد از بین ببرد.
 

با استفاده از روش های بالا می توانید به سرعت pc خود را از ویروس های مخرب پاکسازی کنید. « subseven Trojan » یک ویروس بخصوص می باشد که مرتباً خود را نصب می کند و فعالیت های آنلاین شما را زیر نظر دارد و سعی می کند اطلاعات و جزئیات شما را بدزدد.


بعد از پاک کردن تمام آلودگی های pc خود، باید برای اصلاح و ترمیم هرگونه خطا یا اشکال مخفی احتمالی در کامپیوتر خود از یک Registery Cleaner استفاده کنید. تمیز کننده های ریجستری، نرم افزاهایی هستند که سیستم شما را اسکن کرده و هرگونه مشکل و ایرادی را از « پایگاه داده ریجستری» سیستم شما پاکسازی می کنند.


این پایگاه داده یکی از قسمت های مهم کامپیوترتان است که تمام فایل ها و تنظیماتی را که برای اجرا لازم می باشد در یک شاخه ی مرکزی ذخیره می کند. اگر pc شما ایراد Runtime دارد، ممکن است که سیستم تان دارای بعضی اختلالات و آسیب هایی در تنظیمات ریجستری اش باشد که این مشکل می تواند با استفاده از یک ابزار تمیز کننده ی ریجستری برطرف شود.

 

[ چهار شنبه 23 / 8 / 1390برچسب:اصلاح Runtime Error 216 و Subseven, ] [ 2:29 ] [ کاوه حق پناه ]

 

بی هیچ تردیدی می توان ادعا کرد که از تمام نرم افزارهای موجود در کامپیوتر ،نرم افزار مرور گر وب احتمالا مهمترین ابزاری است که هر روز از آن استفاده می کنید.

تفاوت بین یک نرم افزار مرورگر معمولی و یک مرورگر عالی بسیار زیاد است . بهترین مرورگر ها آنهایی هستند که راه را برای شما باز می گذارند. هنگامی که از یک مرورگرخوب استفاده می کنید ، حس می کنید که با سایت مورد علاقه تان تنها هستید. مرورگر به سرعت و بدون هیچ گونه خدشه ای و با سرعت هر صفحه ی وبی را که بخواهید باز می کند و هر صفحه بدون اینکه کار اضافه ای از شما بخواهد، قابل دسترسی است ، اما از یک مرورگر بیش از اینها انتظار می رود.

برای راضی کردن کاربران پیشرفته، مرورگر باید بسیاری از نرم افزار یا سخت افزارهای اضافه شده و بسط یافته را در کامپیوتر پشتیبانی کند و همچنین باید قابل سفارشی شدن را داشته باشد. و برای وبگردی شما، مرورگر باید توانایی شناسایی و مسدود کردن تهدید های امنیتی بالقوه همچون حملات اسکریپتهای (قطعه کد) آلوده و سایتهای سرقت هویت Phishing را داشته و در مقابل ویروسها نیز مقاوم باشد.

ما مرورگر های درجه یکی مانند اینترنت اکسپلورر، فایر فاکس ، کروم ، سافاری و اپرا را تحت آزمایش و امتحانات جداگانه ای قرار دادیم تا میزان ارتباط ، امنیت ، و پشتیبانی از نرم افزار های جانبی و سرعت ، در این نرم افزارها دریابیم.

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 / 8 / 1390برچسب:بررسی مرورگر های اینترنتی؛ کدام و چرا؟, ] [ 2:26 ] [ کاوه حق پناه ]

DLLها عمدتا برای برنامه‌های کاربردی استفاده می‌شود که قسمتی از دستورالعمل برنامه در آن قرار دارد اما تمام این DLLها برای همه مورد نیاز نیست و می‌توان برخی از آن‌ها را حذف کرد.


ویندوز اکسپلورر DLL را برای یک دوره زمانی حتی پس از اینکه کار با آن‌ها تمام شده است، در حافظه نگه می‌دارند؛ این می‌تواند باعث بازدهی کم رایانه کاربر شود و برای حل مشکل در منوی Run دستور regedit را تایپ کنید و به مسیر زیر بروید:

HKEY_ LOCAL_ MACHINE/ SOFTWARE/ MICROSOFT/ WINDOWS/CURRENT VERSION/ EXPLORER

به گفته مسلم عزتی - کارشناس مهندسی نرم‌افزار - در ادامه باید یک sub_ key با نام Always Unlocal DLL ساخت و به آن مقدار یک داد تا ویندوز از نگهداری DLLها در حافظه باز داشته شود.

در پایان باید ویندوز را restart کرد تا تغییرات لازم انجام پذیرد.

 

 

 

منبع: ایسنا

[ چهار شنبه 23 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 2:23 ] [ کاوه حق پناه ]

 

دوستان سلام

با اجازه استاد عزیز لینک زیر که براتون گذاشتم، جزوه درس مباحث ویژه (مدارمنطقی) مربوط به درس استاد گرامی آقای معروفی که انشاا.. به دردتون بخوره.

 

نکته: چون مقداری حجم فایل زیاده، پیشنهاد میکنم که با برنامه مدیریت دانلود (IDM) اونو ذخیره کنید.

 

 

 

تعداد صفحات:  212 صفحه

 حجم فایل:  18 مگابایت

[ سه شنبه 15 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 1:31 ] [ کاوه حق پناه ]

بله عنوان مطلب درست نوشته شده …

 

یک سیستم عامل با نام KolibriOS که تنها 1 مگابایت حجم دارد !

KolibriOS یک سیستم عامل کم حجم و فوق العاده کوچک x86مخصوص سیستم های 32بیتی است که شروع پروژه این سیستم عامل به سال 2004 بر می‌گردد و بیشتر جامعه توسعه دهنده آن به اتحاد جماهیر شوروی سابق بر میگردد .

اما مهمترین خصیصه این سیستم عامل حجم بسیار کم و متحیر کننده آن است به طوری شما میتوانید آن را بر روی یک فلاپی دیسک کپی کرده و اجرا کنید .

جالب اینجاست که مدت زمان بوت شدن این سیستم عامل پس از روش شدن سیستم تنها 4 ثانیه است !

KolibriOS تکه ای از یک برنامه نویسی متحیر کننده است. یک سیستم عامل با محیط گرافیکی کامل و ویرایشگرهای متنی ، شبکه ، بازی ، مرورگر ، رسانه ها و تعداد زیادی قابلیتهای مفید دیگر که همگی آنها در یک فلاپی 1.44 مگابایتی قرار می‌گیرند !

KolibriOS نیازی به نصب ندارد … تنها کافی است آن را بر روی فلاپی و یا یک عدد سی دی کپی کنید و سپس سیستم را ریستارت و از روی فلاپی یا سی دی بوت کنید تا وارد KolibriOS شوید .



 

 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 13 / 8 / 1390برچسب:KolibriOS – سیستم عامل 1 مگابایتی !, ] [ 9:46 ] [ کاوه حق پناه ]

ویندوز علیه ویندوز

 



سيستم‌عامل 32 بيتي و 64 بيتي در ظاهر با هم تفاوتي ندارند به همين دليل ممکن است ندانيد که ويندوز شما کداميک از اين دو است.

ساده‌ترين راه براي پي بردن به اين موضوع اين است که وارد پانل کنترل(Control Panel) شويد و به دنبال ‌system بگرديد. اين کار را با يک کليک راست روي My Computer و انتخاب Properties نيز مي‌توانيد انجام دهيد.

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 6 / 8 / 1390برچسب:32 بيت - 64 بيت + سيستم عامل, ] [ 9:51 ] [ کاوه حق پناه ]

یکی از نخستین سوالاتی که در ذهن هر کاربری که به تازگی نام لینوکس به گوشش خورده است، مطرح می‌شود، این است که خوب لینوکس چه تفاوتی با ویندوز دارد؟

در این مقاله قصد داريم بدون اینکه وارد مسائل خیلی فنی شوم، این موضوع را تشریح کنم.

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 4 / 8 / 1390برچسب:تفاوت لینوکس با ویندوز , ] [ 11:9 ] [ کاوه حق پناه ]
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد
.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User